ARTE 360° ReportageThe Nimi’ipuu Gallop to Freedom
Jon, Rosa and Jack Yearout, Chief Emmit Taylor, Abigail and Davie Joe Whitman, and over 20 other members of the Niimíipuu tribe guide their horses into the waters of the Yellowstone River at the Nez Perce Ford, where their ancestors crossed 145 years ago. Their ancestors fiercely resisted the US Army, until finally, near the Canadian border, the chief laid down his arms with the words, "I will fight no more, forever." On this journey through time, they encounter impressive wild animals such as bison and grizzly bears, and they come to places that still bear the names and traces of their ancestors.