ARTE 360° ReportageKourou: Palm Trees, Prisons and Rockets
For nearly one hundred years the Salvation Islands in French Guiana was the site of a dreaded prison known as Devil’s Island. Today only ruins remain as the area has become a holiday destination. It is also used as a launching pad for the European Space Agency’s rockets.