GEO ReportageCanada: The Maple Syrup Country
In Quebec, the return of spring marks the beginning of maple syrup season. For Canadians, this sweet nectar is more than a nutrient-rich sugar substitute, it is an essential part of their culture. A staple of many regional recipes, this amber syrup made from the sap of maple trees, is produced mainly in Quebec and It is now one of Canada's leading exports.