Royal Couples – The Next Generation
Across Europe, dynamic young couples are renewing monarchies to keep them relevant to the modern world. Although Charles and Camilla are next in line, William and Kate, the Duke and Duchess of Cambridge, already seem ready to take the throne. In Spain, King Felipe VI and Queen Letizia want to get closer to the people, as do the Swedish royal couple Princess Victoria and Prince Daniel. Through the portraits of three emblematic royal couples, this documentary traces the evolution of the monarchy in modern times and strategies monarchies deploy to survive.