Belarus to Poland: The Migrant Tragedy
The situation on the border between Poland and Belarus continues to deteriorate: in September 2021, nearly 9,000 people tried to reach the European Union illegally through Poland. That's twice as many as in August. And revealing the truth of the situation is difficult, as journalists and NGOs are forbidden from the area. ARTE reporter Ulrike Däßler and her team was detained by police in the course of making this report, for no reason other than trying to do their jobs.