Could Poland be Heading for a Polexit?
Constitutional judges are set to decide whether or not Poland will bend to European law, as all Member States are required to do, or follow its own national laws first and foremost instead. The legal equivalent of a Polexit would be a blow to many human rights activists in the country. The ruling would place Poland in opposition to many key European values, such as press freedom, and refugee rights.