Klash! Art in Action
For 10 years, Korean artist Kimsooja travelled to 15 cities around the world, selecting bustling squares and streets, where she positioned herself motionless in the midst of the crowd. Through this performance as Needle Woman, Kimsooja challenges the traditional notion of the activist artist and becomes a calm presence among passers-by. Her work offers a counterbalance to the hectic pace of urban life and invites contemplation and connection amidst the hustle and bustle.