The Organ of Notre DameFantômasA Thoroughly Modern Villain
Between 1911 and 1913, a pop phenomenon revolutionised the French publishing world: Fantomas, a series of pulp novels about a terrifying villain who committed spectacular and obscene crimes. A thoroughly modern criminal, the books were adapted into silent movies and in the 1960s into comedies that were hugely popular in France. But what really lies behind the mask of cinema's very first villain?