42: The Answer to Almost EverythingThe Disturbing Power of Fungi
Fungi are poorly understood. They form vast networks of mycelium that scientists have called the "Wood Wide Web," and they have highly sensitive abilities to perceive their environment. They are intelligent, despite lacking a brain, and are capable of making decisions and being in symbiosis with the plants they live with. Scientists have struggled to fully grasp their abilities, such as manipulating insects like puppeteers and even controlling their movements to cause death.