Who We Eat
We explore the ethical foundations of our meat consumption and finds surprising answers. Peter Singer, the philosophical father of the modern animal rights movement, makes a compelling case for why we need to consider the welfare of animals as much as that of humans. Young fattening pigs show surprisingly human-like behavior in psychological experiments. In addition, evolutionary biologist Jon Mallatt takes the audience on a journey through time and explains why animals developed the first feelings.