Rock legendsJefferson Airplane
Formed in 1965, Jefferson Airplane defined the San Francisco Sound and was the first from the Bay Area to achieve international commercial success. They were headliners at the three most famous American rock festivals of the 1960s—Monterey, Woodstock and Altamont—and the first Isle of Wight Festival in England. Their 1967 break-out album Surrealistic Pillow ranks on the short list of most significant recordings of the "Summer of Love". Two songs from that album, "Somebody to Love" and "White Rabbit", are among Rolling Stone's "500 Greatest Songs of All Time."