Generation Africa
"People tell stories, but when it comes to theirs, they either lose their memory or decide to shut up." Born in 1994 in the Democratic Republic of Congo, Akili Nadege had to leave her homeland for Rwanda, and then Burundi. She's suffered prison, torture, a murdered father and a torn homeland, and suffered isolation and loneliness. In this intimate documentary essay, the director Claudine Ndimbira had the young woman tell her testimony through a group of readers. These men and women who know neither Akili nor her past, but they will develop with her, over the course of reading her story, a deep bond of empathy.