Generation AfricaStay Upright
"I was 5. I was 13. I was 16." Originally from Fana, Mali, Mariam was sexually abused by a neighbour, then by her brother-in-law, and first cousin. During the last attack she tried to fight off her abuser, and her shoulder was injured. Dancing awakens the old pain in her shoulder and reminds her of the assault: but dancing is also how she reclaims her body for herself. Pregnant with her first child, she takes part in a workshop during which, with the support of the supervising choreographer and the other dancers, she reckons with her painful past.