Generation AfricaFati's Choice
Fati didn't want to go to Europe, it was her husband's dream. Unemployed, the TV repairman left their village in Ghana to try to make it to Europe, but didn't make it any further than Libya. He was arrested in Tripoli, and asked Fati to join him. She went, and when she fell pregnant, the couple decided to make one last bid at reaching the West. They made it to Italy and were sent to a migrant camp. It was there that Fati broke. She asked to be repatriated. But she paid a heavy price: her husband divorced her, and her community considers her a failure.