Paulo Coelho, Alchemist of the Pyrenees
Writer Marguerite Yourcenar brought ancient Rome to life, “with narrow streets, crowded forums, bricks the color of old flesh.” She wrote of the imagined life of Emperor Hadrian in her novel Memoirs of Hadrian, published in 1951, now thought of as one of her masterpieces.