Kim Novak
Kim Novak never dreamed of being a star, but she became one. Most famous for her enigmatic performance in Hitchcock’s Vertigo (1958), the Chicago-born actress never quite fitted into the Hollywood mould and wanted to do things her own way, in her career as in her personal life.