Polynesia Navigating with the StarsCity Country Culture
At a time when the Romans did not venture far from the Mediterranean coast, the Polynesians crossed vast expanses of the Pacific Ocean in dugout canoes. It is said that they reached America long before Christopher Columbus navigating by the stars.