Paulo Coelho, Alchemist of the Pyrenees
In 1880, French writer Jules Verne published The Steam House, inspired by the landscapes and culture of northern India, a country he had never seen, which also portrayed the harsh realities of British colonialism. The novel narrates the duel between a fictional British colonel, Edward Munro, and real life rebel fighter, Nana Sahib.