Nazis - Made in Austria
History has made Nazism a German invention, obscuring the role played by Austria, Hitler’s homeland and the inspiration for many of the Third Reich's anti-Jewish policies. At the end of World War One, tthe defeated Austro-Hungarian Empire was torn apart. Plagued by poverty, unemployment and political instability, the young Austrian Republic was a hotbed of anti-Semitism and xenophobia.