Corsica: Asterix IslandCity Country Culture
When Asterix, Goscinny and Uderzo go to Corsica, it requires the cartoonists to go on a study visit to prepare, as they were careful not to upset the Corsicans, who are fiercely proud and notoriously anti-mainlander. The clichés in the comic are legion, but done with a sensitivity and humour.