Deauville, the Seaside Town that Inspired Coco ChanelCity Country Culture
Since the end of the 19th century, Deauville has been an upper class beach resort for France's well-to-do, and it was here that Gabrielle Chanel was inspired to create her characteristic style that freed women from the constraints of corsets, frills and many-layered frocks.