Jamie Lee Curtis, Hollywood Rebel
Daughter of legendary actors Janet Leigh and Tony Curtis, Jamie Lee Curtis struggled to emerge from her parents' shadow. But after making her Hollywood in debut in the genre-defining slash horror, Halloween, Curtis has pursued a singular career of great breadth and variety. Famous for comedy and serious roles, sitcoms as well as feature films, Jamie Lee Curtis has trodden her own path in a career spanning four decades.