Gold: Metal of Kings and Gods (1/2)
A fascinating history of the precious metal. This episode takes us to the oldest known gold mine, examines the origins of the legend of the Golden Fleece and brings to life the alchemist’s experiments which attempted to create the much-coveted substance.