City Country CultureThe Remains of the Day by Kazuo Ishiguro
The novel The Remains of the Day charts the death throes of a bucolic, rustic England run by its aristocracy, on the eve of modernity. Japanese-British author Kazuo Ishiguro writes from the perspective of a butler who tours the countryside as he reflects on the estates he has served.