ARTE ReportageGreece: Illegal Pushbacks of Asylum Seekers
In Greece, the coastguard has taken to pushing back potential asylum seekers towards Turkish waters. That's despite the fact that once in Europe, these people have a right to apply for asylum and to have that application processed. But while this tactic is against EU human rights law, the Greek government have a promise to keep to its electorate: reducing the flow of migrants.