Watani: My Homeland
Watani - My Homeland is the story of one family's struggle to survive the Syrian Civil War. Having lost her husband, the mother makes the heart achingly painful decision to leave her homeland, in search of safety and a brighter future for her children. Filmed over three years, this film chronicles the family's journey from the front-line in Aleppo, to the little town of Goslar in Germany. Escaping the chaos and terror of their war torn homeland becomes a catalyst for a different kind of struggle; the struggle to understand your past and accept your present, to adapt to a new life, to hold on to hope, and the idea of belonging to a homeland.