Mussolini's Gay Island
In the hills behind Barcelona lies the district of Sarrià-Sant Gervasi, an area with breathtaking views over the Catalan capital. In the Spanish Civil War this area was home to ‘checas’, notorious detention centres used for interrogation by the republican side with modern art used as a means of torture.