Ruins: A History of Contemporary Warfare
During the First World War France was badly hit, with cities such as Arras and Reims reduced to rubble. In World War II, allied bombings destroyed Germany with cities like Berlin, Cologne and Dresden in ruins by 1945. Later it was the turn of Beirut and then the cities of Syria to be destroyed by war. With extensive archive footage, this documentary looks at the political, social and aesthetic issues of ruins, the very image of war.