Mondrian or the Art of Tidying Up
Piet Mondrian is one of the pioneers of abstraction. For him, his scholarly compositions create order in the chaos of the world. His art sparked off countless iterations, from pop artist Tom Wesselmann to Yves Saint Laurent, who created an iconic dress.