ARTJACKING (4/10)Fountain, or Art, the Index Finger and Pee
In 1917, Marcel Duchamp was told he could exhibit a piece of work and it could be anything he wanted. Taking the curators at their word, he signed a urinal and named it Fountain. A small, subversive act that profoundly shook the art world.