Indonesia: The Cost of Illegal MiningARTE Reportage
Indonesia is famous for its rich mineral deposits that attract mining companies the world over. But mining is notoriously bad for the environment, using up water and destroying vast swathes of natural habitat. And on top of the legal mining companies, are the scores of small scale, illegal miners who work in dangerous conditions.