A Czechoslovak Fairy-tale
The Czechoslovakian New Wave flourished in the early 1960s, paving the way for a poetic type of cinema, capable of bringing the best out of great directors such as Věra Chytilová, Jiří Menzel, and Miloš Forman. The style brought a rush of creative freedom to global cinema. Meanwhile, young Communist Jan Procházka was a rising screenwriter and producer. His meteoric rise was intertwined with this cinematographic movement, changing his artistic destiny and the history of the country.