Kung Fu Revolution(s) (5/6)African Dojo
In the 16th century, Yasuke, an African slave brought to Japan, freed himself and became the first black samurai. Kept alive by African artists and thinkers, the myth of Yasuke has now inspired a youth already won over by the energy of Hong Kong cinema.