Kung Fu Revolution(s) (1/6)
Martial arts heroines played by the intrepid Cheng Pei and Hsu Feng in the 1960s anticipated modern Hollywood heroines by decades. Crouching Tiger, Hidden Dragon (2000) introduced fighting female characters to the West. Today, the adventure continues with new martial arts movies starring women including Liu Yifei in Disney’s global hit Mulan.