Paulo Coelho, Alchemist of the Pyrenees
South of the Loire estuary, Pornic has everything to offer: beautiful summer walks on its beaches, its port, and its castle. In the 19th century, the painter Auguste Renoir came to the town to rest, and it was here that he reconnected with the impressionist painting of his early career.