Re: Vegan Leather, the Sustainable Option
Leather is considered a sustainable natural material. But scandals over carcinogenic substances in shoes or contaminated rivers in Bangladesh have brought the industry into disrepute. More and more customers want to buy products that are animal-friendly and environmentally friendly. The market responds with vegetable-tanned hides - or with vegan alternatives, for example made from apples.