Re: Wood Shortages Leave Construction in the Lurch
Jenny and her partner Pascal both come from the village of Mandern, and they wanted to settle down here. They even reserved a piece of land here. But then the cost of building material prices exploded, especially for wood. The costs for the planned house construction rose from around 350,000 euros to up to half a million. They had to back out, and Jenny is still heartbroken.