Re: Cyprus, Torn Between Division and Reconciliation
Once nicknamed "the pearl of the Mediterranean", the Cypriot tourist town of Varosha was emptied in 1974 as its residents fled as the Turkish army moved in. Since then, it has been a forbidden zone but the local authorities are gradually reopening it. The former residents view the opening up of the territory with hope and concern.