Sisters in Arms
In the wake of the climate strikes launched by Greta Thunberg in 2018, campaigns that are spreading around the world are often led by young women: Anuna De Wever and Adélaïde Charlier in Belgium, Léna Lazare in France, Luisa Neubauer in Germany, Mitzi Jonelle Tan in the Philippines and Leah Namugerwa in Uganda. Environmental activism is also a form of feminism for them.