The Scully Effect
Nikola Tesla claimed to have invented a "death beam" in the 1930s, but laser has been more useful for printing out payslips than it has shooting planes out of the sky. But science fiction loved the idea. From Star Wars to Mars Attacks!, lasers slice up bodies or grind them to dust. What is the enduring appeal of deadly lasers for the SF fandom?