We Wear the Crown40 Years of German Rap
In 1980, Thomas Gottschalk rapped a German version of Rappers Delight on TV. Next, Falco had a worldwide hit with Der Kommissar. It was the start of a German rap movement, and breakdancing swept over Germany. We take a nostalgic look back on the 80s and 90s cool kids of rap.