Hello DictatorVictor Orbán Versus Europe
Since the summer of 2020 a battle has raged between the European Union and Viktor Orbán’s Hungary. As Orbán’s authoritarian Fidesz party hollows out Hungarian democracy and restrains opposition at home, the EU attempts to link the pandemic recovery package to a rule of law mechanism, effectively cutting funds to governments backsliding on democracy. Hungary and Poland are strongly opposed.