SwitzerlandWhy is Bern the capital?
With his trademark irony, David Castello-Lopes takes us on a voyage of discovery through Switzerland, seeking answers to the seemingly simple questions that nobody can answer. In this episode, David investigates why Bern was chosen to be the capital of the country, despite being neither as rich nor as populous as its rival contenders.