Switzerland undercoverEpisode 5: SCL, Cambridge Analytica’s back office
In 2015, British company Cambridge Analytica used the Facebook data of at least 87 million to influence how citizens would vote. Thanks to this data, Cambridge Analytica is able to paint a very accurate picture of voters and carry out targeted political advertising.