Switzerland undercoverEpisode 2: Totalitarian alliances
In 2011, WikiLeaks shed light on how authoritarian states buy spy technologies. These weapons of intelligence are used to monitor populations. Some of the companies that develop them are Swiss, like Dreamlab. The company, based in Bern, sold its services to Oman and enabled the Sultanate to stifle its Arab Spring uprising.