The Streetsweeper Philosopher
Michel Simonet is a well-educated, well-read man, who's made an active choice to clean the streets for a living. He wanted to have a simple job that would leave his mind free to think and contemplate. He lends this humble role an air of nobility, as he walks the streets of Friborg with a rose attached to his cart.