Uneasy PartnersChina and Switzerland Do Business
China is investing heavily in Switzerland and Europe, and has bought up Syngenta, Swissport, and other flagship brands of the Swiss economy. This documentary analyses European prejudices against Chinese companies, but also the very real issues faced by Swiss firms acquired Chinese owners.
This programme by the Swiss channel RTS is part of the European Collection, a joint initiative of European public media (ARD, ARTE, France Télévisions, SSR SRG and ZDF), coordinated by ARTE.