Ghost Light – A Ballet by John Neumeier
Ghost Light is an answer to social distancing brought on by the corona pandemic. The Hamburg Ballet was one of the first companies worldwide to resume rehearsals on the ballet stage after the lockdowns. What began as an attempt to integrate a sophisticated hygiene concept in the company’s daily training regimen grew into a full-length ballet for all sixty dancers to piano music by Franz Schubert.