Making HistoryIndienne Fabrics and the Birth of Fast Fashion
In the 18th century, patterned fabrics became fashionable and were used both in dresses and in bourgeois furniture upholstery. This trend was the result of the international cotton trade from India, an exchange that foreshadowed globalisation. Indiennes fabrics are considered the first specimen of "fast fashion", as we know it today.