Making History
Paris, 12 May 1588: the so-called "day of the barricades" marked a high point in the Wars of Religion, pitting Catholics against Protestants in 16th century France and Europe. Prompted by the Catholic League, Parisians piled rubbish and barrels full of stones to block the way of King Henry III's troops.